انتخابات

جنبش حماس امروز (شنبه) از گفت‌وگوی تلفنی رئیس دفتر سیاسی این جنبش و رئیس دستگاه اطلاعات مصر با محوریت مذاکرات دستیابی به توافق آتش‌بس خبر داد.

«مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یک تماس تلفنی را از «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر دریافت کرد.

طبق این بیانیه، هنیه و عباس کامل در این تماس تلفنی درباره روند مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی رایزنی کردند.

رئیس دستگاه اطلاعات مصر همچنین شهادت شماری از اعضای خانواده اسماعیل هنیه و به ویژه خواهر بزرگ‌تر وی را تسلیت گفت.

جنبش حماس و رژیم صهیونیستی مدتی است که با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا در حال مذاکره غیرمستقیم با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسیران هستند اما این مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم اشغالگر و اصرار آن بر ادامه حملات به نوار غزه بی‌نتیجه بوده است.

در همین راستا، قطعنامه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در زمینه آتش‌بس در نوار غزه، بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست روز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

در این قطعنامه هفت بندی آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا تمام قطعنامه‌های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله موضوع فلسطین را یادآور می‌شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تاکید می‌کند.

با وجود تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس در غزه اما رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ تا زمان دستیابی به اهداف متوهمانه صهیونیست‌ها اصرار دارد و بی‌توجه به این قطعنامه برای دویست و شصت و هفتمین روز همچنان به حملات جنایتکارانه خود علیه اهالی غزه ادامه‌ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.